onsdag, juli 15, 2020

Den hundrafemtonde dagen: Är man dum får man lida

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrafemton i isolering. Det har blivit många hårdmackor de senaste dagarna men igår kväll tänkte jag att det vore bra med något annat. Så jag gav mig på att göra lite god spenatsoppa. Spenaten jag hade i frysen var hel men jag har ju en nyinköpt stavmixer så det skulle vara snabbt fixat.

Trodde jag.

Det var innan jag ställde ner stavmixern i kastrullen och det skvätte kokande spenatsoppa över halva köket. En blaffa landade på handryggen så nu har jag en härlig brännblåsa på ena handen. 


Tack och lov gör den inte ont längre men igår kväll kändes det kan jag lova. Tur i oturen att svullnaden från dagen innan gått ner i alla fall.


3 kommentarer:

Anonym sa...

En, kanske okänslig fråga. Kunde du behålla spenatsoppan eller gich den all värdens väg?
Hoppas innerligt att du kan behålla blåsorna hela, så de läker snabbt. Fet salva att hålla mjukt hjälper. Kanske olivolja har samma effekt.
Hym om dig just nu 😢
/Marianne

Anni sa...

Något är knas just nu med blogger, jag ser inte dina bilder alls. Återkommer om någon dag.

Vonkis sa...

Marianne
Det blev lite kvar som jag kunde äta.

Tyvärr gick blåsan sönder idag men jag gör mitt bästa för att hålla den torr.

Anni
Mycket märkligt, hoppas det går till sig snart.