fredag, juli 10, 2020

Den hundrationde dagen: Födelsedagsfirande, högskolemejl och film

Välkommen till IsoleringsBloggen


Dag etthundratio i isolering. Ibland ska man ha tur med vädret. A har fyllt tio och idag kom han och Suzan förbi med en supergod födelsedagstårta i choklad. Vi satte oss på bakgården och strax efter att vi fikat klart började det regna.


Härligt med en stunds sällskap och samtal. Det låter som en klyscha men det såg baske mig ut som att A vuxit en hel del på höjden sedan jag såg honom senast. Vi får se hur det blir med besöket på Gränna museum, det är uppenbarligen fler än jag som kommit på att det går att hyra bilar för det finns ingen att få tag på just nu.

Mejl har skickats till Enskilda Högskolan Stockholm och till Södertörns högskola så nu är det bara att invänta svar och fortsätta hålla tummarna.

Men nu mina vänner, nu ska jag ta och titta på Avengers Infinity War och gråta en skvätt eller två.


1 kommentar:

Anonym sa...

Måste säga att A verkligen har vuxit om sig sedan jag sist såg honom, men det är många, många månader sedan.
Håller tummarna om Högskolrns.
// Marianne