torsdag, juli 30, 2020

Den hundratrettionde dagen: Ett foto i timmen torsdag 30 juli 2020

Välkommen till FotoBloggen

Dag etthundratrettio i isolering och det är dags för ett foto i timmen igen.

Kl. 07. Nyvaken. Tittar  ut genom fönstret. Nattens regn har slutat men det är fortfarande molnigt. 

Kl. 08. Skär upp en persika till grötfrukosten.

Kl. 09. Blomman för dagen är verkligen blomman för dagen. Blomman som slog ut igår har gjort sitt och idag har två nya slagit ut. Den luktärtsplanta som överlevde omplanteringen levererar också med fyra blommor.

Kl. 10. Tittar på Downton Abbey även om det är lite svårt att se i de mörka scenerna.

Kl. 11. Tittar fortfarande på Downton Abbey, TV 4 visar två avsnitt om dagen.
 
Kl. 12. Börjar känna av mensvärken igen men måste äta något. Idag får det bli potatismos och köttbullar.

Kl. 13. Ligger och väntar på att värktabletterna ska kicka in, passar på att se de senaste avsnittet av The Real Housewives of Beverly Hills.

Kl. 14. Sov.

Kl. 15. Värmedynan får jobba en del.

Kl. 16. Ligger fortfarande men är inne på Twitter och lär mig lite nya saker om Asterix och om flamländska målare. Vi får vara glada över att Beredskapsmuseet inte äger rättigheterna till Pieter Bruegels konst.

Kl. 17. Äntligen gör värktabletterna det de ska så jag passar på att plocka undan disk som torkat innan jag fyller på med disk som inte torkat.

Kl. 18. Gör en smörgås och fyller på med lite järn.

Kl. 19. En fluga flög omkring inne i en läskflaska så jag skruvade på korken. Frågan är vad jag gör nu. Hur länge kan en husfluga överleva i en tom flaska?

Kl. 20. Slumrade visst till och vaknar av att regnet slår mot fönstret. Inser sedan att jag tog ett foto på samma fönster och samma orkidé (som blommat sedan maj) samma klockslag förra gången det var efit.

Kl. 21. Tar andra dosen lite tidigare och hoppas jag kan somna om.

Kl. 22. Kan inte somna om så jag ser ett klipp från

Lyssna gärna på P3 Historia Marsha P. Johnson - dragdrottningen som blev en icon och på P3 Dokumentär Stonewallupproret.


Avslutar fotandet för den här gången där, andra som är med och fotar sin dag hittar du här


7 kommentarer:

Karoleen sa...

Ser lika trist ut hos dig som hos mig, varför regnar det så mycket ��

Anonym sa...

Vilka fina färger på blommorna.
Blomman för dagen måste jag försöka testa nästa år. Tror du den trivs mot norr?
Marianne

Vonkis sa...

Karoleen
Jag är så tråkig så jag föredrar regn framför tokvärme.

Marianne
Den är väldigt tacksam så det ska nog fungera.

Micke sa...

Blev en rätt bra dag ändå för mig trots lite sömn sista dagarna. Hör har regnat hela dagen men efter klockan 19 började det spricka upp och klarblå himmel nu klockan 23.

Anni sa...

Så fin Blomman för dagen är! Mina frön grodde inte ens i år, så jag är lite sur på den.
Jag måste snart få se statistik på nederbörd och temperaturer denna sommar, för jag upplever allt annorlunda än andra känns det som.

Vonkis sa...

Micke
Tur regnet gav med sig till slut.

Anni
Meteorologerna brukar ju prata om lokala skurar, kanske har ni haft lokala temperaturer också :-)

Annika sa...

Hej och tack för titten hos mig.
Real housewife serierna är helt galna, men man kan inte låta blir att tita