onsdag, juli 22, 2020

Den hundratjugoandra dagen: Minnesdag, flugjakt och hummus

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundratjugotvå i isolering. Ingen direkt huvudvärk idag men har varit så där dagen-efter-hängig. Men men, jag har varit uppe idag i alla fall.

Idag är det årsdagen av terrordåden i Oslo och på Utöya, skrev ett långt inlägg om det tidigare idag.

Annars har en stor del av dagen gått åt till att bli irriterad av och jag en sketen fluga. De kan vara enerverande närgångna och nästa efterhängsna men så fort flugsmällaren kommer fram så håller de sig undan. Till slut mötte den dock sitt öde mot balkongdörrens fönster.

Tomater är en stor del av mitt dagliga matintag nu för tiden, senaste veckan tillsammans med hummus. Godast är att hacka tomater, strö över lite flingsalt och låta det stå några minuter och sedan röra ihop med hummus i en mugg. Det mesta blir väldigt gott när man äter det ur en mugg och tomater med hummus är inget undantag.Till min förskräckelse tog dock vitlöken och citronen slut senast jag gjorde hummus men tack och lov handlade Suzan in lite åt mig när vi bar på en promenad idag. För säkerhets skull blev det även några tomater.


2 kommentarer:

Anni sa...

Knäckemacka med skivade tomater och lite svartpeppar är min favorit!

Vonkis sa...

Anni
Då ska jag testa det imorgon!