torsdag, november 19, 2020

Den tvåhundrafyrtioandra dagen: Känsligt innehåll

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrafyrtiotvå i isolering. Det kom ett mejl från Youtube. Som du redan vet innehåller våra riktlinjer för communityn beskrivningar av vilket innehåll som är tillåtet - och inte tillåtet - på YouTube. Din video Åska Hageby har flaggats för granskning. Vi har granskat innehållet och kommit fram till att det kanske inte är lämpligt för unga tittare. Innehållet har därför fått en åldersbegränsning.


Det är alltså filmen här ovan som fått en åldersbegränsning. Om du inte har konto på Youtube och är inloggad kan du nog inte se den men låt mig beskriva den. Det är ett 13 sekunder långt klipp där S filmat regn och åska från sin balkong i just Hageby, augusti 2019. Nu vet ni vad filmen innehåller så om ni tittar är det helt och hållet på egen risk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir verkligen förvånad!
Vad ärret som är känsligt? Ljudet, eller vad?
Jaja, jag klarar mig från mardrömmar vart fall, även om jagar rädd för åskan som barn.
//Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Ja jag begriper det inte heller. Vem har anmält och varför och hur har anmälan kunnat gå igenom?

Bloggblad sa...

Man får ju ta fram skämskudden inför detta snuskiga ljud. Låter som en brunstig älg ... och det kan ju ge fantasier. 🧐

Bloggblad sa...

Det är nog någon som har klickat fel, kanske?

Annis sa...

Hahahahahahahahahahaha!!!
Bland det tokroligaste på länge!
Granskaren kanske är sjukligt åskrädd.

Vonkis sa...

Bloggblad
Som en brunstig älg!!! 😂
Även om anmälan skett genom ett felklick menar ju Youtube att innehållet är olämpligt, de tort kanske också att det hör en brunstig älg 😂😂

Annis
Tack och lov att de inte granskat något av alla mina andra åskinspelningar, jag som dessutom brukar visa dem för mina elever. Snart tappar jag väl lärarlegitimationen...