onsdag, november 04, 2020

Den tvåhundratjugosjunde dagen: Valfusk, anpassningar och solplaner

 Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundratjugosju i isolering. Som väntat inget resultat i USA:s presidentval än och som väntat eldar Trump på med skitsnack om valfusk, Igår kväll ledde jag i flera delstater men nu när flera röster har räknats har jag tappat, VALFUSK! Trump skulle inte nå kraven för godkänd i samhällskunskap, det är ett som är säkert.

Nytt digitalt möte idag. Den här gången hade vi arbetsplatsträff men eftersom vi kört dem digitalt ett tag fungerar det rätt bra nu. Från och med den här veckan har lärarna på arbetsplatsen dessutom fått full förtroendetid och bestämmer helt själva var de jobbar när de inte har lektioner. Det är bra. Tyvärr hör jag att Norrköpings kommun inte följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer om att jobba hemma så mycket som möjligt. Undrar vad det beror på. Litar de inte på sina anställda?

Eftersom jag haft möten de två senaste eftermiddagarna har jag inte hunnit ut något innan det blivit mörkt men imorgon lovar prognosen sol hela dagen så då ska jag se till att det blir en promenad. Kanske kan det blir att jag äntligen kan tvätta vardagsrumsfönstren också.

Inga kommentarer: