fredag, november 13, 2020

Den tvåhundratrettiosjätte dagen: Ring ring

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundratrettiosex i isolering. När jag var klar med jobbet för dagen lade jag mig på sängen för att titta på klipp från olika amerikanska talk shows (Colbert, Kimmel, Noah etc). Så klart somnade jag för plötsligt vakande jag med det där berömda rycket. Var det något som lät? Först trodde jag att det var dörrklockan men så hörde jag att det lät som om någon sjöng.

Det var C som stod och sjöng en variant på födelsedagssången från Lotta på Bråkmakargatan. Med sig hade hon den här fina (och goda) biten smörgåstårta på smörgåstårtans dag! Med leverpastej och utan pepparrot.

Så otroligt snällt och omtänksamt!

Dagens planerade middag var att äta upp det stekta riset som blev över vid lunchen men nu får den vänta till imorgon istället. Ikväll ska jag andaktsfullt njuta av min smörgåstårta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysiga och fina kompisar du har!
Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Det har jag sannerligen 🙂