onsdag, november 11, 2020

Den tvåhundratrettiofjärde dagen: Förtvivlad

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundratrettiofyra i isolering. Det går åt fel håll och folk fattar inte eller så bryr man sig inte. Jag, jag, jag, jag, jag, jag, jag.
Det är väl självklart att man måste få ha en stor invigningsfest för sitt gym! Corons schmorona, det skiter väl JAG i. Bilden kommer från Dyngbaggegalan

Fotbollslandslaget måste få genomföra sina meningslösa träningsmatcher trots att både spelare och ledare har bekräftad corona.

Regeringen förbjuder servering av alkohol på krogen efter kl. 22 och så klart går flera krögare ut och menar att det är en kniv i ryggen på dem, nu går de i konkurs. Men gnäll inte på regeringen för det, gnäll på de som inte följt restriktionerna, de som inte förstått att det där med att undvika att umgås med andra personer än de du bor med. Undvik andra sociala sammankomster som att delta i fester eller andra privata tillställningar? Förbudet börjar förresten inte att gälla först nästa fredag så folk och krögare kan köra extra hårt in i det sista, det gäller ju att passa på...

I vår författning finns inte möjligheten till total nedstängning med utegångsförbud och allt vad det innebär. Är du förresten seriös med att du behöver ha polis och/eller militär patrullerandes på gatorna för att du ska kunna hålla dig hemma och inte ränna på aw, middagar med vänner, hänga lite med kompisarna???

Kommer ni ihåg vårdpersonalen? Ni vet de där som fick så härligt uppskattande applåder i våras? De går på knäna igen. Personalen som ska analysera alla tester för covid-19 går på knäna, övertid läggs på övertid men vad gör väl det, ni kan ju applådera dem på vägen hem från nästa fest. Och som Tina Dahlman säger i reportaget jag länkar till ovan: Det är inte bara tester för corona de får in, de får självklart in andra prover också från sjukvården. Vilka av dessa prover ska prioriteras? Corona? Cancer?

Ni vet vad som gäller. Stanna hemma vid minsta lilla symtom. Kan du jobba hemifrån? Gör det. Umgås inte med folk utanför familjen.

Så jävla svårt är det inte.

Inga kommentarer: