söndag, november 15, 2020

Den tvåhundratrettioåttonde dagen: Ett foto i timmen söndag 15 november

Välkommen till FotoBloggen

Dag tvåhundratrettioåtta i isolering och två veckor kvar till första advent. Inte nog med det, det är även dags för ett foto i timmen igen så här kommer min isoleringsdag.

Kl. 00. Klassisk bild från favoritfilmen Captain America: The Winter Soldier. Så jäkla bra. Har sett den några gånger vid det här laget och natten mellan lördag och söndag blev det en gång till.

Kl. 07. Gillar att det här är det jag ser när jag vaknar nu för tiden. Vad det lider ska tavlorna hamna på väggen, inte stå på bokhyllan men det får vänta tills någon kan komma och hjälpa mig borra.

Kl. 08. Kokar lite ägg till dagens och morgondagens frukost. 

Kl. 09. Det ska väl bli någon form av lunch vad det lider så jag plockar fram lite ingredienser redan nu. Så ni vet.

Kl. 10. Det är skidskytte på tv:n och jag ser till att äntligen rengöra fönstren i vardagsrummet.

Kl. 11. Alla fönster är rengjorda och för första gången på fyra månader hänger det nu gardiner i vardagsrummets fönster. Julgardinerna fick komma upp nu men övrigt julpynt får vänta ett litet tag till.

Kl. 12. Lagar mat, älgbitar med svamp och vattenkastanj, blev helt ok.  

Kl. 13. Har kastat omkull mig en liten stund på sängen, tittar på Utredningen på SVT Play.

Kl. 14. Ute på en kort promenad, vid rådhuset står redan en julgran med stjärna i toppen och allt.

Kl. 15. Nya säsongen The Crown finns på Netflix! Får se om jag klarar av att bara se ett avsnitt idag. Stör mig fortfarande något oerhört på Tobias Menzies och hans roll prins Philip som är lika osympatisk som Black Jack Randall i Outlander.

Kl. 16. Ska se ett avsnitt till av The Crown men hämtar min sista clementin så jag har något att småäta på till. 

Kl. 17. Grannarnas fantastiska balkongbelysning...

Kl. 18. Älgentrecoten är klar, testade att ha i några cocktailtomater den här gången och fräsa köttet snabbt i vitlök innan jag hade i det andra. Blev faktiskt gott.

Kl. 19. Tittar på Rapport.

Kl. 20. Letar lite inspiration till framtida matlagning.


Avslutar där, kommer ändå bara hänga på twitter nu tills jag går och lägger mig. Andra som fotar sin dag hittar du här.

11 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Vi ska se första avsnittet ikväll och jag håller med om att det är svårt att skilja Tobias Menzies roller åt.

Anonym sa...

Vad snygg med hyllan det blev. Gardinerna är jättesnygga och inte allt för juliga, så de kan man ha under hela januari. Funderar att sätta upp mina med domherrar, och de jag köpte i fjol med rödhakar till veckan eller nästa vecka. De med tomtar får komma upp dagarna innan advent.
Ser gott ut med maten. Lättsamt.
//Marianne

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Blir upprörd varje gång han pratar, så länge han är tyst kan jag i alla fall stå ut 🙂

Marianne
Julgardinerna kommer nog vara uppe till påsk i alla fall 😂

mossfolk sa...

Efit har jag inte lyckats med på länge...
Maten ser ju jättegod ut! Lyxigt med älg!
Det tycks vara många som har startat tidigt med både julgardiner och adventspynt i år.

Micke sa...

Här körde jag smörgåstårta morgon och kväll (och lite fläskkotlett på eftermiddagen) :)

Hanna sa...

En riktigt innemysdag. Härligt!

Annis sa...

Vilken fin mat du lagat! Hela din dag verkar ha varit väldigt behaglig.
Här röstade sonen på hämtpizza till middag, och jag gav vika...

Annis sa...

Apropå belysningen.... En lång sekatör kanske kan funka :-D

Anni sa...

Att döma av Rapports inslag så hade du fel sorts svamp i maten. Den ska inte vara på burk för att ge effekt!
Klarar inte av att tänka på alla dina dagar i isolering, men ska läsa tillbaka alla jag missat. Galet, ju.

Versch sa...

Se där du lyckades motivera dig till en promenad. :) Friskt och skönt ute idag trots det grå vädret.

Den där älgentrecoten såg riktigt god ut.

Vonkis sa...

mossfolk
Det är inte lika många som är med på EFIT nu som för något år sedan, för mig är det skönt att få lite andra perspektiv på på mina inlägg :-)
Faderskapet är jägare så jag brukar få lite älgkött ibland, det är sannerligen lyxigt.

Micke
Gud så gott!

Hanna
Nja, det blev en lite promenad lite senare :-)

Annis sa...
Tack, fick lite inspiration så nu gäller det att njuta. Funderade faktiskt på pizza men kom på att jag inte har råd.

Sekatör, ja jägarns, där sa du något!

Anni
Vad glad jag blir över att du orkar kommentera, tänker på dig och er.
Typiskt att svampen var fel, jag får ta och prata lite med min inköpshjälp så jag får rätt nästa gång :-)

Versch
Den var välbehövlig den där promenaden även om den inte var superlång.