tisdag, november 10, 2020

Den tvåhundratrettiotredje dagen: Blomfynd

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundratrettiotre i isolering. Novemberkaktusarna jag köpte som sticklingar för ett och ett halvt år sedan har börjat blomma! Flera av dem har knoppar i olika storlek  och jag har tittat till dem varje dag och så ikväll har en av dem slagit ut!

Försökte ta en bild underifrån men det gick inget vidare. Ni får helt enkelt ta mig på mitt ord när jag säger att blomman är vackert rödorange.

3 kommentarer:

Mia sa...

Min som jag köpte förra året (som då tappade alla blommor o knoppar) blommor för fullt nu. Den är i samma färg som din o fullkletad av blommor. Underbart.

Anonym sa...

Inget av mina blommar, men skyller på flytten.
Men för en stund sedan såg jagen vit knopp på den som jag köpte när vi var hos dig runt nyår. Är det ett eller två år sedan?
Din ömma moder

Vonkis sa...

Mia
Blommorna är väldigt känsliga, de ramlar av om du flyttar på krukan under knoppning och blomning.

Din ömma moder
Tror det är två år sedan nu. Den jag köpte då har jag behövt kasta nu i höst i det stora tripsangreppet.