söndag, november 08, 2020

Den tvåhundratrettioförsta dagen: Avgiftning

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundratrettioett i isolering. Det blev sent igår, så klart var jag fast framför datorn och CNN. När jag jag vaknade idag och skulle kolla de senaste kunde jag inte längre se kanalen på datorn, nu måste jag plötsligt logga in! Snacka om ondskefullt. Först få mig på kroken och sedan bara rycka undan mattan. 

Eller så var det det bästa som kunde hända för efter att jag hade tvättat klart , ätit lunch och diskat undan (ja, ibland sker det direkt efter att jag ätit) var jag toktrött. Tänkte att jag skulle gå och vila ögonen lite. Så jag somnade och när jag vaknade igen var klockan över nio på kvällen!

Håll tummarna för att jag ändå kan få någon timmes sömn i natt.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Aj då! Men nu är det förmiddag, så nu är det för sent att säga sov gott i efterskott.
Idag plågade jag mig upp före nio för att somna tidigare ikväll. Det är ett elände för mig att somna och ett elände att vakna... skulle hellre ha varit kvällstrött och morgonpigg. Jag kan sätta klockan på snooze i sömnen, har utvecklat en förmåga som gör att jag kan sova till 10-11 fast klockan ringer var femte minut.

Idag blir det långpromenad med min PT, då är det roligare att gå upp. Annars säger mitt sämre jag: du har inget uppe att göra ...

Vonkis sa...

Bloggblad
Tack och lov kunde jag somna om efter någon timme och sov ostört tills klockan ringde.