tisdag, november 03, 2020

Den tvåhundratjugosjätte dagen: Kursresultat, digital föreläsning och skidbonanza

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundratjugosex i isolering. Dagen började på bästa tänkbara sätt med meddelandet att jag fått vg på kursen Den romska minoritetens historia! Så otroligt skönt. Den andra kursen får jag besked om i slutet av nästa vecka men där är blir jag lättad om jag blir godkänd.

Arbetsdagen avslutades med en föreläsning med Jack Werner. Den var bra när den väl kom igång. Föreläsningen visades över Teams och av de tre verktyg jag använt vid möten och föreläsningar har just Teams fungerat sämst, bäst har Zoom varit.

Annars går kvällen mest åt att distrahera mig från det som händer i USA. Det riktiga resultatet lär ju dröja ett bra tag men jag är orolig för, förutom att Trump ska vinna, är att valet inte ska gå schysst till och att det ska bli upplopp och elände. Då är jag tacksam över alla idrottsklipp som ligger ute på Youtube. Jag har njutit av damstafetten från OS i Sotji 2014. När Kalla glider förbi på insidan i sista kurvan precis före upploppet, det är ståpäls på den. Nu ska jag titta på damernas tremil från Holmenkollen tidigare i år, lyckades hitta den norska sändningen så det ska bli lite extra roligt att höra de norska kommentatorerna när Ebba och Frida jagar ikapp Johaug. Tror jag håller mig helt till längdåkning, femmilen i Val di Fiemme 2013 går inte av för hackor den heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte skriva Grattis, men det är ju inget du fått, utan jobbat för. Var stolt över hur duktig du är. Skriver grattis i alla fall.
När de5 gäller valet så blir det spännande. Önskar att de sympatisörer som förlorar, kan hålla sig från våldet.
Önskar dig en trevlig kväll med längdåkning.
//Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Tack så mycket :-)
Tyvärr verkar Trump elda på för fullt så det dröjer nog inte länge innan det blir en konfrontation någonstans.