söndag, september 20, 2020

Den hundraåttioandra dagen: El poddos och fönstertvätt

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundraåttiotvå i isolering. Söndagar har verkligen blivit min podd-dag. Det blir Morgonpasset i P3, Ikoniska barnlåtar, Söndagsintervjun, Medierna och Sommar i P1 som jag äntligen har kommit igång att lyssna på. Idag lyssnade jag på Therese Lindgrens sommarprat, tror det var Bloggblad som tipsade om hennes avsnitt.

Det blir en lugn lunk med poddar i öronen. Har plockat i köket, ställt ihop sånt som ska till återvinningen, herre min je vad pappers- och plastförpackningar man släpar hem.

En riktigt rolig grej jag gjort idag var att tvätta sovrumsfönstret. Du läste rätt. Jag har fått låna en batteridriven fönstertvätt så nu önskar jag nästan (nästan) att jag hade fler skitiga fönster att tvätta.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag lyssnade på så himla många bra i somras, men namnen... glömt de flesta!

Vonkis sa...

Bloggblad
Visst är det lätt att glömma alla man lyssnat på 🙂

Jag har gillat alla jag lyssnat på så här långt förutom Patrik Lundgren som alla har hyllat så. Det är väl ytligt och fel på alla sätt men jag störde mig hur han pratade. Det var för mycket Pamela Jaskoviak och Emil Jensen när han sätter den sidan till.

Anni sa...

Du är varmt välkommen att putsa småspröjsade okopplade fönster hos mig!

Vonkis sa...

Anni
Så fort du vet vad är över sätter jag mig på tåget upp med fönstertvätten som sällskap!