tisdag, september 15, 2020

Den hundrasjuttiosjunde dagen: Sång, teckenjakt och superhits

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrasjuttiosju i isolering. Dagen  startade som sig bör med att faderskapet ringde och bjöd vacker sång. Sedan har det blivit både jobb, en promenad till biblioteket för att kopiera ett intyg (tack och lov blev det ingen svettkollaps den här gången) och potatisgratängslunch. Mumsigt så det förslår.

Under eftermiddagen har jag slutfört den första uppgiften på en av kurserna. Jag vet inte om jag riktigt kan förklara hur roligt jag tycker det är att skriva med hänvisningar till en text och att ha en begränsning på hur många tecken jag får använda. Att sitta där i slutet och ändra till förkortningar, byta ut ord och kolla av om jag håller mig inom ramen. Bortsett från att få träffa och umgås med människor på riktigt var det här det bästa på väldigt länge. Och studieinsatsen är inte slut än för idag för jag ska strax titta på två inspelade föreläsningar.

Som en lite rolig grej gjorde jag en sökning på musik som släpptes året jag föddes och vet ni vad. 1978 var ett bra musikår eller vad säger ni om hits som Wuthering Heights med Kate Bush, Will Survive med Gloria Gaynor, Cornelis Vreeswijks Turistens klaganABBAs Take a Chance on Me och Blame It on the Boogie med The Jacksons. Nog blir ni allt lite sugna på att svänga på de lurviga.


6 kommentarer:

Anni sa...

Hipp hurra och stort stort grattis på din dag!

Anonym sa...

1978 var ett fantastiskt år. Bra musik, men bäst av allt var du!
Den ömma modern ❤️

Bloggblad sa...

Grattis! 🇸🇪🎶🍰🌺🎈🎉🎁

Vonkis sa...

Anni
Tack!
Firade med lite björnbär till efterrätt :-)

Den ömma modern
Du är ju lite av en part i målet men tack ändå ❤️

Bloggblad
Tack :-)
Vilka fina emojis du lyckats få in!

Anonym sa...

Stort grattis en dag för sent! ������
Miyala

Vonkis sa...

Miyala
Tack så mycket :-)