fredag, september 04, 2020

Den hundrasextiosjätte dagen: Ett foto i timmen fredag 4 september

Välkommen till FotoBloggen

Dag etthundrasextiosex i isolering. Det är fredag och det är dags för september månads första Ett foto i timmen så häng med på min jobba-hemifrån-dag.

Kl. 06. Skulle gärna dra mig en stund men nu är det dags att gå upp.  Det ser ut att ha slutat regna.

Kl. 07. Roliga nyheter, Musikhjälpen 2020 sänder från Gamla torget i Norrköping. Förhoppningsvis kan vi göra någon insamling på skolan.

Kl. 08. Pratar med min vikarie.

Kl. 09. Pluttrar och duttar med en folder.

Kl. 10. Dags för te-paus. Skippade tomatmackan idag och hade på kaviar och ost istället.

Kl. 11. Fixar till i grovplaneringen för ämnena i so och letar därför efter lite ämnesfilmer.

Kl. 12. Lunchpaus och då blir det så klart Hem till gården. Inspelningen av serien pausades i våras på grund av orsak, undrar hur många avsnitt som finns kvar att sändas.

Kl.  13. Sitter fortfarande med grovplaneringen i so. Får det inte att se riktigt bra och överskådligt ut.

Kl. 14. Det blev till att tänka om lite, det får bli ett eget dokument med alla länkar.

Kl. 15. Röjer på balkongen. Nu är blomma för dagen, luktärtor och svartöga nedklippt och stoppad i sopsäck. Imorgon bär det av till Returpunkten.

Kl. 16. Kikar in en snabbis på twitter och kan inte göra annat än hålla med i den här tweeten.

Kl. 17. Läser lite kurslitteratur för kursen Den romska minoritetens historia.

Kl. 18. Faller för grupptrycket.

Kl. 19. Hela serien är bra men en del avsnitt är bättre än andra. Ser om avsnitt 11 från första säsongen, The Devils Mark.

Kl. 20. Chattar lite mer. Om Lucifer, Outlander och Downton Abbey.

Kl. 21. Plötsligt började Nyckeln till frihet på femman och jag är inte roligare än att jag tillhör den stora massan som gillar den filmen så här blir jag kvar ett tag.

Kl. 22. Tittar fortfarande på filmen men hinner även uppdatera mig på nyhetsfronten. Den här nyheten fick mig att dra lite på smilebanden.

Avslutar där, filmen fortsätter till midnatt så det blir inte roligare än så här. Andra som är med och fotar sina dagar hittar du här.

14 kommentarer:

Versch sa...

Tack för påminnelsen! :)

Vonkis sa...

Versch
Var så god :-)

Micke sa...

Fått lite gjort där iaf! :)

Vad med regnmätaren hos mig? Nu missade du nog 7-8st bilder jag precis la in.

Vonkis sa...

Micke
Vet inte, jag bara gillade den bilden väldigt mycket.

Versch sa...

Ser att det blev lite blomstertema som fredagsnöje hos dig med.
Pizza är riktigt gott ibland, här blev det pommes och kabanoss - godaste korven som finns från St. Annas rökeri. Är så glad över att ha ett lager av denna korv i frysen.

Vonkis sa...

Versch
Den korven har jag inte smakat, får väl se till att göra det någon gång efter det omdömet :-)

Bloggblad sa...

Alltså: ost och kaviar!?!? Va? Det går ju lika dåligt ihop som grävling med vaniljsås! Kaviar har man på ägg och på osten kan man möjligen smeta lita lemon curd.

EFIT tycker jag är så kul! Varför hakar jag aldrig på det nuförtiden? Jag har dålig koll på bloggvärlden!

Vonkis sa...

Bloggblad
Lovar på hedersord, det är så gott med ost och kaviar. Men det ska bara vara ett tunt lager kaviar.

Nästa EFIT är 27 september, jag kan påminna dig någon dag innan :-)

Versch sa...

Ja den måste du testa, även deras falukorv är väldigt god. Gillar att det är hög kötthalt i deras produkter. Tyvärr så säljer de bara på marknader, jag köpte på mig en hel del på julmarknaden i Gamla Linköping. Vet att de funderade på nätförsäljningen innan vi flyttade men det hade inte kommit igång sist vi kollade. Kanske har de lyckats få igång det nu i dessa tider.

Vonkis sa...

Versch
Hm, jag blir på riktigt nyfiken. Kanske är de med i Norrköpings Rekoring.

Anni sa...

Men fatta att jag tog fel på dag och gjorde min EFIT idag, lördag. Blev aningens snopen när jag kom in på EFIT-sidan :-P

Gillar ditt teval och badringarna bäst på din dag!

Vonkis sa...

Anni
Sånt som händer, ska ta och kika in på din dag nu då.

Brukar variera mellan det där teet och ett med kardemumma och kryddnejlika.

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag en vecka "försent". Jag fotade den 4 men fick inte upp bilderna förrän idag. Smart att ha badringar runt midjan på kalaset.
Igår såg vi "The Lady in the van" där Maggie Smith spelade huvudrollen. Hon är verkligen bra!

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Oj, då ska jag genast kika in på din dag.

Lady in the van har jag letat efter ett tag men har inte hittat den på någon streamingtjänst. Får ta och kolla igen.