torsdag, september 03, 2020

Den hundrasextiofemte dagen: Svarta skärmar och TV-belöning

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrasextiofem i isolering. Tänk dig att sitta på en zoom-föreläsning. Så säger föreläsaren att Nu ska ni diskutera i smågrupper, och delar in oss i slumpvisa zoomgrupper. Tänk dig då att du hamnar i en zoomgrupp med två andra personer och att ingen av dem har på sina kameror och att den enda dessutom inte har på någon mikrofon utan istället hela tiden skriver i chatten.

Det hände mig idag.

Det var inte de bästa förutsättningarna för en bra diskussion.

Annars var föreläsningen både bra och intressant, jag är riktigt taggad på fortsättningen. Tack och lov hann jag läsa all litteratur som jag skulle så i eftermiddag har jag unnat mig ett avsnitt av Outlander. Just nu är det på det hela ett bra läge i serien så jag sitter och fånler mest hela tiden. Samtidigt har jag lärt mig hur Outlander fungerar så snart kommer katastrofen att slå till.

2 kommentarer:

Anni sa...

Tänk nu på att om du ligger före mig i Outlander får du inte avslöja något! Då blir det svartskärm och tyst från mig också!

Vonkis sa...

Anni
Jag lovar!
Hur långt har du kommit?