onsdag, september 09, 2020

Den hundrasjuttioförsta dagen: Studier, streamingöverflöd och höstmys

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundrasjuttioett i isolering. Halvåret närmar sig, det borde man kanske fira på något sätt? Göra något riktigt ensamt, som att sitta riktigt länge på toan och läsa i någon tidning.

Nästa vecka öppnar ansökningen för vårens kurser. Jag har redan spanat in två kurser som verkar intressanta. Den här gången blir det inte någon sen ansöka för mig så då borde jag komma högre upp än 574 reserv eller var det nu var jag hamnade senast. Håll gärna tummarna.

Eftersom jag skaffade Viaplay här om dagen behöver jag fundera på vilka streamingtjänster jag ska ha kvar. Nu har jag Netflix, HBO Nordic, C More och Viaplay. Dessutom lanseras ju Disney+ nästa vecka, uj uj uj. HBO hänger rätt löst. Den är inte så användarvänlig (hej buffring) och nu när The Walking Dead även finns på Viaplay är det bara Last Week Tonight med John Oliver jag tittar på där och de avsnitten finns även att se på youtube. 

Höst är astrar och tända ljus. Jag tog en lite senare lunch idag för att möta upp R vid Coop för hjälp med postutlämning och potatisinköp. Eftersom det är onsdag var det försäljning på torget så jag fick med mig två aterbuketter hem. När jag var liten hade mormor alltid med sig en bukett med blommor från sommarstugans trädgård till mig. Ofta var det astrar med i buketten.

Egentligen är blomsäsongen på balkongen över. Hängpetunian och snöflingorna får vara kvar så länge de verkar må bra. Allt annat är kastat eller inplockat (pelargonerna och trillingblomman står fortfarande i isolering i badkaret). Men så sålde de japanska lyktor på torget och jag kunde inte låta bli att köpa en.  Ni ser ju så fin den är. Nu ska den bara planteras om i en större kruka och så ska jag se till att täcka den ordentligt när/om vintern kommer.

7 kommentarer:

Lillasyster sa...

Själv har jag ingen streaming längre då jag inte hittar en med serier jag gillar.

Anonym sa...

Vilka fina minnen du har från stugan 😘
Japanska lyckor fanns väl oxå?
Vilken kurs funderar du på nu?
Marianne

Bloggblad sa...

Jag glömde att plocka in de få astrar som överlevt torkan i sommar. Taniga är de, men fina i färgerna.

Jag kände mig riktigt "som vanligt" i går när jag var på coronasäkrad körövning. Sju körsångare utspridda i en stor församlingssal... det var underbart att få sjunga ihop. Och skratta lite... fast det var så långt mellan oss att det vanliga småpratet liksom försvann lite.

Vonkis sa...

Lillasyster
Det låter inte roligt.

Marianne
Hade för mig att hon hade lyktorna som en buske men var inte säker. Det är två kurser jag är intresserad av, återkommer med vilka senare.

Bloggblad
De kanske finns kvar, har för mig att aster är en tålig blomma.
Åh, vad underbart att kunna sjunga i kör igen.

Anni sa...

Håller tummarna!

Vonkis sa...

Anni
Mörsi båokåo :-)

Anonym sa...

Den planschen känner jag igen!😉