onsdag, december 16, 2020

Den tvåhundrasextionionde dagen: Varde ljus!

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrasextionio i isolering. Mitt flöde på både Facebook, Instagram och Twitter har svämmat över av bilder på solen idag, och jag vill inte vara sämre jag inte. Soool!

Huxflux åkte jackan på och jag var plötsligt ute på en promenad. 

Kommunen har gjort sitt bästa för att pynta stan efter årstiden. Förhoppningsvis kan snögubbarna få sällskap av lite snö vad det lider. Enligt prognosen ska det bli någon minusgrad under annandag jul. Vi får väl se.

På tillbakavägen köpte jag även några lökar på torghandeln, en amaryllis rosalie samt en vit och en röd hyacint. Det var nog första gången jag sett att det finns röda hyacinter så det ska bli roligt att se hur den ser ut när den slagit ut. Det behövs någon mer liten växt längst ner till höger i skålen, när den är fixad ska jag lägga på lite mossa.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge sedan det var jag såg solen, trodde inte det var sant när jag såg den igår. Underbart.

Vonkis sa...

Anonym
Det var verkligen underbart.