torsdag, december 31, 2020

Den tvåhundraåttiofjärde dagen: Nyårsafton

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundraåttiofyra i isolering. Äntligen är det här skitåret över (nej, jag tänker inte lista några saker som hänt som ändå varit bra). Från och med imorgon börjar projekt förtränga att 2020 någonsin hänt.

Under dagen har jag pratat en hel del i telefonen, städat och gott omkring i lägenheten. Vid 17-tiden kom jag på att det kanske vore bra att fixa med maten. Det blev en toastskagen på vitlökstekt bröd (vänstra bilden) och ugnsbakad lax med tomater och fänkål (längst upp till höger). Dessutom hittade jag en liten flaska Asti Cinzano i gömmorna så det blev ett glas av det till (längst ner till höger).

Nu är klockan snart 21 och jag sitter här och dåsar till. Får se om jag orkar vara uppe till tolvslaget, jag ska ju dessutom upp och tvätta i morgon bitti.

I vilket fall passar jag på redan nu ta efter Bloggblad och önska er alla ett Bättre Nytt år! 

5 kommentarer:

Versch sa...

Gott nytt och bättre år!

Anonym sa...

Gott Nytt Bättre År!
Allt gott.
Maten verkar perfekt.
/Marianne

Vonkis sa...

Versch
Tack detsamma :-)

Marianne
Lite mycket peppar men annars bra.

Anni sa...

Skitåret är äntligen över. Hoppas verkligen att 2021 blir bättre.
Tycker att din nyårsmeny ser alldeles utmärkt ut.

Vonkis sa...

Anni
Det har ju börjat lite sisådär det här året men än finns det hopp om bättring :-)