torsdag, december 24, 2020

Den tvåhundrasjuttiosjunde dagen: God jul!

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrasjuttiosju i isolering. Den må ha några år på nacken men jag tycker nog att den passar lite extra den här julen. Var så god, här blir det skönsång...

Det här året har varit nog som det varit så i år blir det bara den första versen av Victor Rydbergs Tomten. Vill du läsa hel, känner dig lite nyfiken på den lite ekivoka eller så kanske du saknar den våldsamma varianten, då är det bara att du klickar här.

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

Jag önskar dig en så bra jul det bara går att få i år.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den fina sången 😂Önskar dig en God Jul med allt fantastiskt som du fixat.
Det finns ett antal sånger, som när jag hör de i originalinspelningar på radion, enbart ser dig framför för mig, från de olika uppträdanden du gjort.

//Marianne

Versch sa...

Tack för skönsången. 😉
Hoppas du får en fin jul även om den är annorlunda. Som tur är finns ju alltid Kalle Anka och Karl-Bertil Jonssons julafton.
God jul!

Vonkis sa...

Marianne
Var så god 😂

Versch
Tack själv 🙂
Kalle brukar jag hoppa men i år ska jag baske mig titta. Karl-Bertil däremot, han missar man inte.

Anni sa...

Det var rekordmånga som såg på Kalle A i år, det säger en del om läget i landet.
Underbar skönsång!

Vonkis sa...

Anni
Tackar tackar :-)
Till och med jag såg lite på början av Kalle, sedan behövde jag fixa med maten.