lördag, december 19, 2020

Den tvåhundrasjuttioandra dagen: Ett foto i timmen lördag 19 december 2020

Välkommen till FotoBloggen

Dag tvåhndrasjuttiotvå i isolering. En dag innan fjärde advent och två dagar innan vintersolståndet men först är det dags för Ett foto i timmen igen.

Kl. 07. Börjar dagen som vanligt nu under adventsperioden, med att lyssna på dagens avsnitt av Knäckarbanketten.

Kl. 08. Fortsätter på temat julkalendrar och tittar ikapp mig på veckans avsnitt av Mirakel.

Kl. 09. Ser ni? Solen på tornet!

Kl. 10 . Självklart löser jag julmelodikrysset i grupp. Det är ju lördag.

Kl. 11. Kollar hur det går för min bössa i Musikhjälpen och det har faktiskt ramlat in lite pengar under dagen.

Kl. 12. Pratar med K och testar en ny stil, man kanske skulle skaffa en rävmask att ha på sig framöver.

Kl. 13. Träffar Suzan vid torget för att få några kryddor, byta lite kakor och ge henne barnens julklappar. Och ser ni solen på husväggen.

Kl. 14. Plockar med lite allt möjligt och lyssnar på Medierna i P1. Jag kan ha sagt det förut men det är lite fascinerande att lyssna på journalister, redaktörer och ansvariga utgivare. De har aldrig gjort något fel.

Kl. 15. Tittar på damernas jaktstart i skidskyttet. Det slutade med dubbelt Öberg på pallen, igen.

Kl. 16. Har klättrat lite på träpallstegen från IKEA så nu hänger glaskulorna från Medelhavsmuseet där de ska.

Kl. 17. Det var dags för efit-disken.

Kl. 18. Tar igen mig lite framför Musikhjälpen efter att ha hållit på lite mer än den här kroppen tycker om. Ser ni kulorna vid adventsstjärnan?

Kl. 19. Fotade inte.

Kl. 20. Har äntligen hittat och fått fram ljusgranen, visst är den likadan som den du har Versch?

Är trött som en gnu så det blir inte några fler bilder den här gången. Andra som är med och visar sin dag hittar du här.


16 kommentarer:

Annika sa...

God morgon, kikar in på början av din dag, återkommer senare
Ha en bra dag
/Annika

Versch sa...

Gillar årets julkalender, den på radio har jag dock inte följt,
Härligt med sol, det har vi inte blivit bortskämda med den här månaden.

Hanna sa...

Men åh sol! Den, har jag inte sett här på 1,5 månad eller nåt sånt. Och idag regnar det återigen...

Vonkis sa...

Annika
Tack detsamma.

Versch
Det gäller att passa på när solen väl tittar fram.
adiokalendern brukar jag inte lyssna på men det har varit ett skönt sätt att starta dagarna på i år.

Hanna
Det där regnet...

Micke sa...

Fuskigt med sol! Om än på avstånd..

Vonkis sa...

Micke
Den har visat sig hela dagen så här långt.

Annika sa...

Tack för titten
Vi hade också sol, man blir både glad och förvånad

Joakim sa...

Tittar förbi din dag. Alla är chockade över dagens sol :D

Razzy sa...

Härligt med solen, här tittade den fram straxt innan den gick ned, alltid något :)

Hanna sa...

Vilka vackra kulor! Gör sig riktigt bra där i fönstret.

Vonkis sa...

Annika
Det blir man sannerligen :-)

Joakim
Verkligen, man får vara lite glad över att vi i alla fall kände igen den :-)

Razzy
Man får vara glad åt det lilla :-)

Hanna
Tack! De är gjorda i Egypten.

Versch sa...

Jodå, nog är det en likadan ljusgran som vi har på byrån. 😊
Tycker det blir ett väldigt mysigt sken från den.
Vilka fina kulor du har fått upp i fönstret.
Måste säga att jag är avundsjuk på att ni fick mycket mer sol än vi. Här var det endast någon ynka minut som strålarna försökte tränga sig igenom molnen.

Bloggblad sa...

Kul att se din dag. Min var också bestrålad.

Anni sa...

Så julfint du fixat! Klart att vi ser kulorna.
Julkalendern har jag inte sett än, så det får väl bli ett maraton senare.
Inte har jag läst ifatt hos dig heller, men som tur är finns ju allt kvar ;-)

Vonkis sa...

Versch
Då kom jag ihåg rätt 🙂
Jag blev faktiskt förvånad över att det var soligt nästan hela dagen, idag ska det dock vara mulet hela dagen och eventuellt regna lite så ordningen är återställd.

Bloggblad
Såg de soliga bilderna från vandringen 🙂

Anni
Tack!
Jag gillar årets julkalendrar. Den på SVT har tydligen fått kritik för att inte visa en korrekt bild av hur adoptioner går till, tydligen har de som klagat inga problem med sanningshalten kring svarta hål och tidsresor i alla fall 😂

Karoleen sa...

Kul att titta in på din dag! God Jul!