fredag, december 18, 2020

Den tvåhundrasjuttioförsta dagen: Morgonpromenad

Välkommen till IsolelringsBloggen

Dag tvåhundrasjuttioett i isolering. Hade jag blivit gravid där i slutet av mars, ja då hade förlossningen varit nära nu. Fy fasen. I allt elände är jag ändå otroligt tacksam att så inte är fallet.
Men nu var det ju inte min icke-graviditet jag skulle skriva om. I morse blev det till att gå upp lite extra tidigt och ta sig en morgonpromenad för att lämna lite härliga blodprover på vårdcentralen. Inte alls roligt men på vägen hem igen fick jag en liten belöning med en fin soluppgång.

Det här upplysta trädet borde jag så klart ha fotat när jag gick förbi det en timme tidigare och det var mörkt men se då var jag så stressad över den väntande provtagningen så tanken gick mig helt förbi.

Provtagningen då? Jo den gick bra, grät inte hysteriskt den här gången. Grät faktiskt inte alls. Tror det är den fjärde eller femte gråtfria provtagningen.

Det är lite svårt att se men nu har min långskånksamaryllis fått fyra fina klockor. Den är himla fin.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med morgon promenad, men förstår att anledningen till den inte var rolig.
Klart avundsjuk på din otroligt fina amaryllis.
Ni i Norrköping har alltid så vacker belysning ute.
Ha en bra helg och lycka till med melodikrysser.
/Marianne.

Bloggblad sa...

Är det sprutorna du inte gillar, eller gör det ont?
Jag minns så tydligt en väldigt jobbig vandring upp till gamla lasaretten genom Södra promenaden. Tänkte på den när du skrev att du var glad att inte vara gravid. Jag var gravid i kanske femte månaden och hade fått småblödningar. Det är drygt 42 år sen, men jag minns skräcken som igår. Varje gång när jag går i Södra promenaden minns jag. Kunde vara nedhasad moderkaka och jag fick inte lyfta eller göra häftiga rörelser. Jag hade en kringspringande 2-åring hemma, hur gör man för att inte lyfta då? Jag var mer än skräckslagen när jag var ditskickad från Finspång på extra koll. Men det gick bra. Han fyller 42 snart...

En liten bebbe att pigga upp dagarna med vore väl kul? 😂🤣😂 (skämtar förstås!)

Vonkis sa...

Marianne
Ja jag hade gärna legat kvar i sängen men nu är det gjort, bara att invänta resultatet.
Kommunen satsar hårt på Stad i ljus så det är lampor både här och där.

Bloggblad
Allt som har med provtagningen att göra, från sticket till att jag får resultatet.

Fy, det låter hemskt att gå så länge med blödningar, förstår att du var rädd.