måndag, december 14, 2020

Den tvåhundrasextiosjunde dagen: Julkortshjälp och Musikhjälpen

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrasextiosju i isolering. Har haft en molande huvudvärk större delen av dagen. Dock blev den lite bättre när jag gick för att posta några av julkorten. Nej, det var inte att komma ut som var den magiska hjälpen. När jag hade lagt nästan alla julkort i brevlådan kom en postanställd ut från Coop med en vagn med paket. När han såg att jag lade kort i den röda brevlådan sa han att jag kunde lämna dem till honom direkt och när jag svarade att jag redan lagt i några kort svarade han att han skulle tömma brevlådan en gång till så att mina julkort kom med. En liten gest men ack så vänligt gjort och det gjorde att dagen kändes lite bättre.

Klockan 20:00 ikväll startar årets upplaga av Musikhjälpen. Den här gången är temat Ingen människa ska lämnas utan vård - Din musik räddar liv. Jag har startat en bössa som heter Vonkis isoleringsbössa och det går att lämna bidrag till den fram till 31 december klockan 12:00.

Inga kommentarer: