lördag, december 12, 2020

Den tvåhundrasextiofemte dagen: Babbel mackedonken och babbel

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrasextiofem i isolering. Snubblade över den isländska komikern Ari Eldjárn på Netflix. Har sett hans show Pardon my islandic och det var ett tag sedan jag skrattade så hjärtligt åt stå up. Det var faktiskt befriande att inte överösas av gap och skrik och ambitionen att vara så grov i munnen som det bara går. Missförstå mig inte, jag skrattar gott åt råa och grova skämt lika mycket som andra men det kan som allt annat bli lite tröttsamt i längden.

Annars då? Jo, har för första gången sedan jag vet inte när ätit mat från Mackedonken. Kyckling, strips och currydip har aldrig smakat så gott, det kan jag lova. Har även bestämt mig för att skaffa Disney+ efter nyår nu när de äntligen börjar lägga upp sina Marvelserier. Tyvärr kommer inte The Falcon and the Winter Soldier förrän i mars och Loki dröjer till maj men tydligen ska streamingtjänsten höja priset i slutet av februari så få kan jag lika gärna gå med innan dess. Å andra sidan startar WandaVision i januari och den serien verkar rätt lovande den med.

Inga kommentarer: