söndag, december 13, 2020

Den tvåhundrasextiosjätte dagen: Tredje advent och Luciamorgon

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrasextiosex i isolering. Vilken härlig start på dagen med Luciamorgon från Jukkasjärvi hembygdsgård. Jag gillar blandningen av finstämt Luciatåg, pysslande barn, sång på nordsamiska och så lite versläsning på det.

Det gäller att passa på att tända så många ljus det bara går en så här mysig morgon och njuta av skuggorna som rör sig.

Luktade även lite extra på hyacinterna som slagit ut så fint. Julrosen har mått lite si och så men just nu verkar den må hyfsat i alla fall.

Jag hoppas att ni också fått en bra start på denna Luciadag och önskar er en fortsatt fin tredje advent.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Orkade definitivt inte stiga upp, men tänkte heller inte på att det var Lucia idag, när jag lade mig. Då hade jag nog ställt klockan.
Så fint du har med alla ljus och fin adventsstämning.
/Marianne

Versch sa...

Mysigt med Luciamorgon. Här var det tillfälligt fel när jag skulle se Luciamorgon på svtplay så får väl göra nytt försök senare idag. Brukar dock inte se hela men lite vill jag allt se och höra.

Vonkis sa...

Marianne
Du får titta i efterhand på SVT Play :-)

Versch
Typiskt. Det var kanske många som gick in på sidan samtidigt för att titta.

Versch sa...

Förmodligen var det så.