söndag, december 20, 2020

Den tvåhundrasjuttiotredje dagen: Fjärde advent

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundrasjuttiotre i isolering. Fjärde advent och fyra dagar kvar till julafton. Hittade ett vitt ljus att fylla på adventsljusstaken med. Vitt med snöstjärnor på. Alla ljus behöver inte se likadana ut tänkte jag och det behöver de ju inte. Tyvärr var det ett ljus som det rann oherrans mycket stearin från så nu har löparen på bordet bytts ut och den ömma modern har gett råd om hur man får bort en stor klump stearin från textilier.

Den nya julgruppen har fått på sig lite mossa och så hittade jag ett litet litet äpple som jag tydligen sparat från tidigare års fådda julgrupper. Den som spar hen har.
Jag har även försökt göra en coronaapelsin. Själva apelsinen var nog lite väl mjuk men med vilja, våld (och kanske lite vaselin) går det mesta att lösa.
Julkrubban jag köpte på loppis ifjol har fått komma fram, tycker det är lite tråkigt bara att det inte finns några herdar.

Och så har tavlorna äntligen kommit upp, det blev inte riktigt rakt men det får duga så här (jag vet att bokhyllan inte står centrerat, ska fixa det en annan dag). När man ser den här bilden blir det väldigt tydligt att jag är något av en inredningsanalfabet. Det spelar inte riktigt något roll hur jag gör för allt hamnar alltid på rad eller möjligtvis att det blir varannan fram och varannan bak. 

Kan inte någon av ni(er?) som bara ställer ut saker lite hipp som happ och så blir det jättesnyggt ha en kurs med mig (när jag inte längre behöver vara isolerad så klart)? Jag har massor av kokor att bjuda på som tack för hjälpen.

Inga kommentarer: