måndag, maj 16, 2016

Älskade potatis

Välkommen till PotatisBloggen

Jag älskar potatis. På riktigt, älskar. I så gott som alla former. Rå, råstekt, stekt, uppstekt, kokt, ugnsbakad, mosad, i sallad och så vidare och så vidare. Exempelvis tycker jag det är godare med kokt potatis till köttfärssås än med pasta. Det ni.

Vi åt ofta potatis när jag var liten och för det mesta skalade pappa dem innan de skulle kokas. Då kunde jag ju så klart inte låta bli att ta en skalad, rå potatis och knapra på innan och varje gång blev faderskapet "upprörd". Nu skulle ju inte potatisen räcka till måltiden. Och varenda gång svarade jag att eftersom jag åt en potatis nu i förväg behövde jag inte äta lika mycket när det var mat.

Samma diskussion varje gång.

Men det finns faktiskt en maträtt med potatis jag inte äter.

Potatisbullar.

Det går bara inte och jag vet inte varför. När det serveras potatisbullar i skolan får jag hålla mig till att plocka mat från salladsbuffén. Kan inte ens vara ett "gott föredöme" och äta en lite bit. Vill kräkas nästan av bara doften.


#Blogg100
71/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Olle B sa...

Potatis är gott. Även potatisbullar med knaperstekt bacon och lingonsylt. Mums.

Vonkis sa...

Olle B
Jo, knaperstekt bacon tackar jag inte nej till. Inte lingonsylt heller för den delen. Med det däringa bullarna...