måndag, maj 09, 2016

Vad i hela?

Välkommen till OdlingsBloggen


Här om dagen satte jag om mina tomatplantor. De större plantorna gillade idén men de små i tråget, not so much. Jag har tagit en ny bild över det tråget men får inte över den till datorn. I vilket fall har bara fem av plantorna överlevt.

De andra har liksom bara skrumpnat ihop. Vad kan det bero på? Jag hade i tomatgödsel i jorden, kan det ha påverkat? Kan jorden ha varit för blöt? Är aningens konfunderad här.


#Blogg100
64/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan de ha stått för kallt eller för mörkt? Fått för mycket gödsel i tidigt stadium? För blött eller för torrt är ju heller aldrig bra, de är kinkiga de små liven... Jag vet inte var de bor, men kanske du hinner så en till omgång? Lycka till! =) Hälsningar balkongodlaren Anna

Vonkis sa...

Balkongodlaren Anna
Funderar på om det kan vara en kombination a för mycket gödsel för tidigt och att de fick stå för länge i ett väldigt varmt miniväxthus dagen efter omplanteringen :-/