söndag, maj 15, 2016

Inte bara tomater

Välkommen till OdlingsBloggen

Det är ju inte bara tomater jag gett mig på att odla. Jag har ju faktiskt sått lite blommor också.

I den här krukan, som stått ute hela tiden, växer blåklint som blivit sådd i två omgångar. Såg att det fanns lite utrymme kvar i krukan när de första skotten kom upp så jag petade ner några fler frön.

När jag planterade uppdriven lavendel i en av balkongkrukorna satte jag även ner tre ringblomsfröer lite på skoj. Två av dem har börja gro så sakteliga nu. Det ena skottet syns uppe lite till vänster i bilden.

Jag har även sått ringblommor i ett litet tråg och här vet jag inte riktigt vad som har hänt. De här skotten har verkligen dragit iväg. Ska det se ut så här eller ska jag försöka lägga på mer jord runt dem? De här sådde jag någon vecka efter fröerna i lavendelkrukan ovan.


#Blogg100
70/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: