måndag, maj 23, 2016

Trafikofarlig mobil

Välkommen till MobilBloggen

Läser nyheten att mobiltelefonen är en trafikfara, inte bara för bilister utan även för gångare och cyklister.

Måste säga att det inte är någon större risk för mig att jag ska bli distraherad av min mobil, men så är det en gammal Samsung jag har, en som det går att ringa på och skicka sms med men så är det också allt. Jag kan inte skicka eller ta emot mms (år jag en kod att använda på en hemsida för att kunna se mms:et), den har ingen kamera och det där med internet var nog knappt påtänkt när mobilen tillverkades.

Det är med andra ord en rätt trafikofarlig mobil jag har. Fler kanske skulle avveckla det där med smarta telefoner och istället införskaffa en osmart.


#Blogg100
77/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: