måndag, maj 30, 2016

Ingen bra hummelkompis

Välkommen till HummelBloggen

En av anledningarna till att jag odlar blommor till balkongen är ju att för att vara snäll mot humlorna och bina. Nu har ju inte blomningen kommit igång än så både humlor och bin har lyst med sin frånvaro. Det enda som blommar är lavendeln.

Men så nu ikväll när jag stod på balkongen och pratade i telefonen med faderskapet kom det plötsligt en humla flygande. Tyvärr envisades den med att flyga till de väldigt blomlösa pelargonerna. Som viljandes vara humlornas kompis försökte jag då visa humlan att Här är lavendeln, titta så fina blommor den har. Komsi komsi.

Tyvärr slutade det med att humlan verkade tro att JAG var en blomma så jag sprang in bakom det skyddande nätet och humlan flög sin kos.

Jag måste helt klart träna på mina hummelskills.


#Blogg100
84/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ger mig ett glatt skratt - kan verkligen se dig där på balkongen 😊
Du har ju kommit en bra bit i ditt försök att hantera humlor.
// Den ömma modern

Vonkis sa...

Den ömma modern
Alltid kul att kunna roa :-)