onsdag, maj 05, 2021

Den fyrahundranionde dagen: Off

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrahundranio i isolering. Idag har det inte blivit mycket gjort. Klev upp som vanligt runt 7, gick och la mig igen vid 10 och sov en dryg timme. Jag gissar att det är fyra dagars arbete på lotten som tar ut sin rätt. Plus det tråkiga vädret och oron över vad som händer med min ekonomi framöver. Rektorn skulle höra av sig om det tisdag eller onsdag. Hon har inte hört av sig. Jag är inte förvånad. Jag har skrivit det förr, mitt värde har blivit glasklart under det här året.

Och kom inte med något skitsnack om att det säkert är mycket för henne på jobbet. Jag hörde av mig till dem i förra vecka med det här. Inte ett ord. Knäpptyst.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy attan att inte veta hur ens ekonomi kommer att bli! När ma; VILL och KAN jobba, bara det får ske hemifrån.
Men ni lärare har det ju så himla bra med era långa lov. (Obs: ironi på sista meningen).
Håller tummen för att allt ska lösa sig.
Ska ni ha sommarskola förresten?
//Marianne

Anni sa...

Kom igen nu rektorn - bry dig om din personal på riktigt!

Versch sa...

Nä fy vad dålig stil! 😢
Den där rektorn verkar vara en chef som inte bryr sig om sin personal.
Nä fy fabian vilken usling. 😡
Förstår inte varför hen är så motsträvig, som lärare kan man visst jobba hemifrån. Det finns alltid uppgifter man kan göra, det handlar om organisationen.
Hoppas, hoppas, hoppas att det löser sig för dig. Det där med ekonomin vill man helst slippa oroa sig över.

Elisabeth sa...

Så tråkigt med en rektor som inte bryr sig om sin personal (eller i alla fall inte om dig). Det är verkligen guld värt NÄR de bryr sig.

Vonkis sa...

Marianne
Kanske kanske finns det en liten öppning men jag vågar inte lite på något innan allt är helt klart.

Anni
Mm, hoppas hon hör dig.

Versch
HR hade sagt något om att de inte har försörjningsansvar för mig... Nej, men det är de som inte låtit mig jobba mer än 50% sedan september och därmed sabbat min ekonomi.

Elisabeth
Ja, en rektor som bryr sig och vågar fatta egna beslut är verkligen guld värd.