lördag, maj 22, 2021

Den fyrahundratjugosjätte dagen: Mellan regnet

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrahundratjugosex i isolering. Regnet det bara öser ner. Och jag är så våt om både skor och strumpor ... Riktigt så illa är det tack och lov inte men ganska nära. Vi lyckades i alla fall pricka in två timmar på lotten mellan skurarna. På bilden ser ni nästa projekt jag ska sätta igång med, mellan slagen mot kirskålen. Det ska läggas marksten mellan lådorna så jag ska jämna ut marken. Det blir roligt.

Framför lådorna ska det bli en liten rabatt med typ backnejlika eller någon anna marktäckare och så någon kruka med linnétagetes. Ja stenen ska bort innan.

Avslutar med en bild på en maffig tulpan som tittat fram vid växthuset. Kirskålen kan ni ignorera, den ska jag ändå ta bort.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul att följa ert intensiva arbete på på odlingslotter. Det blir så fint. Vilka grönsaker ni kommer att få äta i höst.
Lycka till med allt jobb.
//Marianne

Marion365 sa...

Vilket jobb ni gör. Kul att följa er. Solek visade sig här i Hälsingland. Ingen värme att tala om, skönt då jag skulle gräva ut det sista under rosenapeln och fylla på med hästgödel. Där ska det bli en dahliarabatt att njuta av under sensommaren. Hoppas att Frost nätterna uteblir som ofta kommer i början av juni.

Vonkis sa...

Marianne
Jag ska plocka med mig några blad av grönkålen redan imorgon :-)

Marion365
Tack!
Åh så fint det låter med en dahliarabatt, det skulle kanske kunna vara något för oss med, men var :-)

Det är förrädiskt det där med frostnätterna. Penséerna klarar sig ju men min krämvita svartöga klär jag in med fiberduk varje kväll.

Anni sa...

Hörde att kolonilotter är hårdvaluta nu. Ni kanske sitter på en riktigt skatt? Ja, det gör ni ju, det vet jag.
Kul med tulpan mitt i lavendeln. Mindre kul med kirskålen, men den får ni väl börja äta av snart?

Vonkis sa...

Anni
Ja, både koloni- och odlingslotter är efterfrågade nu så vi är otroligt tacksamma att vi fick tag på den här.

Kirskålen kommer jag drömma mardrömmar om innan det här är över så jag håller mig nog från att äta den än ett tag 😂