torsdag, maj 27, 2021

Den fyrahundratrettioförsta dagen: Utflykt

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrahundratrettioett i isolering. Idag blev det till att åka ut på en liten utflykt. Den bar iväg hela vägen till IKEA i Linköping där jag skulle hämta två bord och lite småsaker i deras pick-up boxar. Himla smidigt ordnat och snabbt gick det, när jag väl var på plats. Ja, det kan kanske vara så att jag missade den rätta avfarten men man kommer ju fram ändå. Uppenbarligen.

Efter en titt i den lilla frölådan hittade jag 5 rosenskärafröer så nu har jag sått dem i små torvpluggar. Håll tummarna att de hinner blomma i år.

4 kommentarer:

Versch sa...

Alla vägar bär till Rom, så varför inte till Linköping och IKEA. :)

Vonkis sa...

Versch
Ha ha ha, du har så rätt!

Anni sa...

I den här värmen tror jag att det mesta gror och växer snabbt. Rosenskära blommar länge, så det borde vara helt ok att så dem nu.

Vonkis sa...

Anni
tre av fröerna har grott men en kollapsade idag. Nästa gång vi åker ut till lotten ska jag ta med mig en och sätta i en av rabatterna. Den andra hamnar nog i en stor kruka här hemma.