söndag, maj 09, 2021

Den fyrahundratrettonde dagen: Återhämtning

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag fyrahundratretton i isolering.  När jag skulle gå och lägga mig igår kände jag att huvudet började göra ont så självklart vaknade jag med huvudvärk. Det var bara att ta medicinen och försöka somna om. Först klockan 13 vaknade jag ordentligt men blev kvar i sängen till 15, då behövde jag verkligen äta.

jag var otroligt sugen på kött och youghurtsås med vitlökspulver och mynta. Men tror ni inte att datumet på yoghurten hade gått ut! Jo, jag testade den men den både smakade märkligt och blev grynig. Nåja, det är ju ingen katastrof, jag fick i mig mat ändå och får äta yoghurtsås någon annan dag istället.

Helt ärligt har det inte blivit så mycket mer än äta och ligga i sängen och tittat på The real housewives of New york. Jag borde sätta om några plantor men dagen är ju inte slut än.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vissa dagar kan man behöva vara kvar i sängen, så är det bara.
Vi tog en promenad i dag. Vi går verkligen sakta, men vi går i alla fall. Gick ett annat håll så det blev en längre uppförsbacke. Har gått den nedför tidigare, och lite gruvat för att gå upp. Men det gick över förväntan. Sedan blev det kaffe och smörgås på brf:s uteplats. Bara vi, men skönt att vara ute. Till veckan skall vi alla städa ute, man får göra det vilken dag man vill, men under v.19.
Hoppas att skallen gett med sig, och att det blir fint väder till helgen så ni får en mysig helg.
/Marianne

Versch sa...

Återhämtning är viktigt. Hoppas skallebanken har försvunnit nu och att du mår bättre. ❤️

mossfolk sa...

Här är en till som haft huvudvärk och mest inte gjort något idag. Plöjt gamla trädgårdsprogram, bl.a. Gröna Rum, och virkat lite. Först på seneftermiddagen blev det en kort vända i trädgården, sådär så att jag kom in preciiis när maten stod på bordet ;)
Hoppas att du känner dig bättre nu!

Bloggblad sa...

Mig har det inte varit nåt större fel på idag - bara väderdepression, coronatristess och allmän lustlöshet och oro över framtiden (då menar jag inte jobb eller pengar) som verkar så himla osäker med det mesta. I går när solen sken och flugsnapparen byggde bo i ”bostadsrätten” som en av de finare holkarna heter, då kändes det såååå mycket bättre. Idag = regn, regn, regn ...

Vonkis sa...

Marianne
Härligt att du märker framsteg med promenaderna. Jag behöver komma igång med mina igen men folk håller ju inte avståndet...

Versch
Till slut så försvann det men tröttheten var kvar till igår. Nu är det dock bättre.

mossfolk
Åh, Gröna rum med Gunnel! Det skulle man ju kunna spana in.

Bloggblad
Coronatristess och tråkigt väder är verkligen inte någon bra kombination.
Jag har insett att jag behöver lära mig fler fågelarter nu när det finns så många olika vid lotten. När du kommer och hälsar på där får du hjälpa mig med några :-)

Anni sa...

Det var en konstig yoghurt, här hemma brukar de gå att äta i närapå en månad efter bäst-före-datumet.

Vonkis sa...

Anni
Jag gissar att det var ett måndagsexemplar jag fått tag i för min erfarenhet av yoghurt är också att de brukar hålla ett bra tag efter bfd.