söndag, juli 11, 2021

Kalas!

Välkommen till SurströmmingsBloggen

Gud ske pris! Idag har jag äntligen fått äta surströmming!!! Päronen hade med sig två burkar från Ö-vik, en åt vi upp på lotten idag, den andra har jag kvar i kylskåpet till senare. Jo, jag hade pratat med alla grannar på lotten så det var ok för dem. Det blev fem strömmingar för min del och rommen från 4 fiskar, helt ljuvligt gott. När vi ätit klart anslöt Suzan.

Förmiddagen tillbringade vid med att ta en promenad vid Strömmen följt av en fika på Färgargården. När päronen köpte sin fika roade jag mig med att titta på en kaja som drack kvarlämnad grädde från bordet bredvid oss och sedan rengjorde näbben mot gärdsgården.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en härlig dag ute i det fria.
/Din ömma moder

Vonkis sa...

Min ömma moder
Tack själv ❤️

Versch sa...

Det är ju så vackert vid strömmen och Färgargården, god fika och goda våfflor har de med.
Den där surströmmingen har jag dock aldrig förstått mig på och jodå, jag har testat en gång för många, många år sedan. ;)

Vonkis sa...

Versch
Vi tog bara en lättare fika eftersom det vankades festmiddag några timmar senare.
Om det ör sp länge sedan tycker jag allt det är dags att prova en gång till, vi får boka in en surströmmingsskiva nästa gång du är i stan :-)

Versch sa...

Haha….tack men nej tack. 😂😉

Anni sa...

Urk. Men kul att du fick.

Vonkis sa...

Versch
Det är en öppen inbjudan så säg till om du ångrar dig :-)

Anni
Det är så gott. Nu ska jag bara klura ut när jag ska äta upp den andra burken.