onsdag, juli 28, 2021

Zombier som lyckopiller?

Välkommen till GnällBloggen

Nej vet ni vad, nu är jag less på att vara så här trött och orkeslös.  Den här fukten och värmen gör mig inte direkt piggare. Förhoppningen att det utlovade regnet igår skulle komma med lite svalka och klarare luft blev det inget av. Det blev inte så mycket av regnet överhuvud taget. Ett dygns regn blev tre-fyra timmar.

Som grädde på moset vaknade jag med huvudvärk någon gång efter 9. 

Inget vettigt har blivit gjort förutom att jag vattnat blommorna på balkongen. Skulle behöva tvätta men blotta tanken på att gå upp och ner mellan tvättstugan och lägenheten ger mig svettångest. För att inte tala om att stå i den varma tvättstugan och bara vara. Svettångest. Hiss finns men den har jag redan fastnat i två gånger så nej, den tänker jag inte åka.

Gnäll, gnäll, gnäll. Tror jag ska ta och titta på några avsnitt av The Walking Dead, som jag upptäckt finns på Disney+!

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Stackare! Jag har varit ganska slak i flera dagar, ovanligt. Sedan någon gång i våras, antagligen när bygget drog igång, har jag varit så pigg att jag inte känt igen mig själv. Maken har också undrat ... Men när stora kalasrejset var över, var orken och energin det också.
Men jag kommer nog igen. Ett snäpp piggare idag.

Du får börja med nässelfrön! Jag tror att det är det som hjälpt mig.

mossfolk sa...

Ja, jag håller med om att det har varit en tryckande värme. Men det ska absolut mer till än så för att jag skulle se The Walking dead... Min man tittar också, och jag kan inte för mitt liv begripa hur ni klarar av det!

Vonkis sa...

Bloggblad
Värmen kanske påverkar dig även om du inte uppfattar den som varm?
Jag har funderat på det där med nässelfrön, tyvärr har jag nog hunnit riva bort alla nässlor på lotten men jag ska nog ta mig en titt runt skogen om jag orkar iväg något imorgon.

mossfolk
Åh, det är underbart hur rädd och spänd man kan bli av att titta på The Walking Dead. Sedan är det bra att veta hur man ska överlev när zombiekalypsen kommer.

Bloggblad sa...

Nattetid påverkar värmen. Kvalmig varm luft är omöjlig att sova i, jag andas hellre kall luft med extra täcken och raggsockar.

Lättjan och slöheten har hållit i sig. En enda långpromenad, en kort blåbärsplockning, annars mest vila. Kanske behöver jag den, kanske minns kroppen att - eller själen - att jag faktiskt fyllt 70?

Vonkis sa...

Bloggblad
Visst känns det på andningen när det är kvalmigt, speciellt på natten. Jag är så glad över min lilla bordsfläkt, den har minst sagt gjort rätt för sig både dag- och kvällstid i sommar.

Anni sa...

Skönt att läsa detta när det äntligen blivit svalare, speciellt just nattetid!

Vonkis sa...

Anni
Så otroligt skönt. Nu går det att sova en hel natt utan att vakna med värmeslag.