tisdag, juli 13, 2021

Stugdrömmar

Välkommen till BesöksBloggen

Så var dagen kommen när jag skulle få se Bloggblads sommarparadis och vilket paradis sedan. 

Ett gammalt torp mitt ute i skogen, trevligt sällskap, berättelser som skulle platsa i ett avsnitt av Svenska hjärtan, gott fika, fågelkluringar och prat om surströmming. Vad mer kan man önska? Observera dock att byggnaden på bilden inte är det gamla torpet utan att nybyggt lusthus, som passar in väldigt bra i omgivningen.

På hemvägen fick njuta av en underbar solnedgång, som så klart inte gick att fånga på bild men vi försökte i alla fall. Solen var perfekt rund, stor och glödande röd, himlen tunt solen var blålila. Det var som att se en solnedgång vid Medelhavet.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det var jätteroligt att ni kom! Kul att träffa din trevliga kompis också! Verkligen en skön kväll. Hälsa kompisen att zucchinin har fått mer jord i krukan nu!

Lusthuset ser på bilden mer ut som ett luthus... men det är nog enda stället där det inte lutar, stugan har inga räta vinklar och marken är mer än ojämn.

Vonkis sa...

Bloggblad
Jag ska genast berätta för henne om zucchinin.

Det var nog jag som stod snett när jag tog bilden, för jag upplevde inte att lusthuset stod snett när vi var där.

Anni sa...

Vad roligt att kunna ses!

Vonkis sa...

Anni
Det var det sannerligen :-)